Elektronický obchod vo Francúzsku
Chcete rozšíriť svoj internetový obchod do Francúzska? Francúzsky trh elektronického obchodu je jedným z najväčších v Európe. Spolu s Nemeckom a Spojeným kráľovstvom patrí Francúzsko medzi tri najväčšie európske online trhy. Francúzski spotrebitelia nakupujú svoje výrobky aj v zahraničných internetových obchodoch. V roku 2021 predstavoval 15 % elektronického obchodu nákup v zahraničí. Takže určite má zmysel dobyť francúzsky trh so svojím internetovým obchodom. Francúzi čoraz častejšie nakupujú v pohybe, čo je známe aj ako m-commerce. Uistite sa, že váš francúzsky internetový obchod je prístupný a čitateľný aj na mobilných zariadeniach. S Clonable je francúzska webová stránka alebo internetový obchod jednoduchý.

3 najobľúbenejšie zahraničné online nákupy:
- Čína
- Nemecko
- Spojené kráľovstvo
3 najobľúbenejšie kategórie výrobkov:
- Oblečenie a obuv (34%)
- Elektronika (19%)
- Dom a záhrada (16%)
3 najobľúbenejšie spôsoby platby:
- Platobná karta (49 %)
- Digitálna peňaženka (Paypal, Allpay; 32 %)
- Kreditná karta (11 %)
Čísla: Prieskum cezhraničného elektronického nakupovania , ktorý uskutočnila Medzinárodná poštová spolupráca (IPC)
Zákony a nariadenia
Ak vaše výrobky spĺňajú právne predpisy EÚ, môžete s nimi vo Francúzsku voľne obchodovať. Je však rozumné overiť si, či sú požiadavky na výrobky vo Francúzsku rovnaké ako v Holandsku. Ďalšie požiadavky sa vzťahujú napríklad na potravinové doplnky, potraviny a lieky. Niekedy sa uplatňujú osobitné požiadavky na označovanie.
Ak predávate francúzskym zákazníkom, platia aj ďalšie zákony a predpisy. Napríklad existuje prísny zákon o životnom prostredí, "Responsabilité Élargie du Producteur (REP)". Túto povinnosť musíte dodržiavať, ak prostredníctvom svojho internetového obchodu predávate balené výrobky francúzskym spotrebiteľom. Francúzske zákony stanovujú, že ste prvým v reťazci, ktorý je zodpovedný za nakladanie s obalmi.
Ak predávate výrobky zo svojho internetového obchodu francúzskym spotrebiteľom, platí zásada "krajiny určenia". To znamená, že svojmu francúzskemu súkromnému zákazníkovi fakturujete francúzsku DPH: TVA (Taxe sur la Valeur Ajoutée). Iba v prípade, že celková suma vášho predaja francúzskym spotrebiteľom spolu s ostatnými predajmi súkromným zákazníkom v rámci EÚ zostane pod hranicou 10 000 EUR, môžete ako holandský internetový obchod naďalej účtovať holandskú DPH.