Podnikanie na africkom kontinente: francúzsky hovoriace krajiny v Afrike
Existuje mnoho dôvodov, prečo podnikať na africkom kontinente. Kontinent je bohatý na prírodné zdroje, má rýchlo rastúci počet obyvateľov a je domovom niektorých z najrýchlejšie rastúcich ekonomík na svete. Pri podnikaní na africkom kontinente je dôležité poznať rôzne krajiny, v ktorých sa používa francúzština ako úradný jazyk. Tieto krajiny, známe ako francúzsky hovoriace krajiny, sa nachádzajú v mnohých rôznych oblastiach afrického kontinentu.
Francúzsky hovoriace krajiny sa nachádzajú v severnej Afrike vrátane
- Alžírsko
- Tunisko
![4782106.jpg](/static/b7c53a3552446ccdb4cb118c0b82a508/efee1/4782106_b2f7d714ac.jpg)
Podnikanie vo francúzsky hovoriacej Afrike
Pri obchodovaní s francúzsky hovoriacimi krajinami je dôležité zohľadniť kultúrne rozdiely. Napríklad v mnohých francúzsky hovoriacich krajinách sa považuje za neslušné odmietnuť darček. Obchodné dary sa často dávajú na začiatku obchodného vzťahu a zvyčajne majú skromnú hodnotu. Je tiež dôležité uvedomiť si význam osobných vzťahov v obchodných transakciách. Vo francúzsky hovoriacich krajinách nie je nezvyčajné, že obchod prebieha medzi priateľmi alebo rodinnými príslušníkmi.
Ekonomiky a krajiny sa líšia
Afrika nie je krajina, ale kontinent. Uvedomte si, že. Frankofónne krajiny sa líšia hospodárstvom, kultúrou, náboženstvom a spôsobom života svojich obyvateľov. Napríklad hospodárstvo Pobrežia Slonoviny je založené najmä na poľnohospodárstve, Senegal na cestovnom ruchu, zatiaľ čo krajiny ako Kamerun, Gabon a Konžská republika sú závislé od ropného a plynárenského priemyslu. V krajinách, ako je Burkina Faso a Niger, ťažba takisto získava na význame.
Zahraničným investíciám vo frankofónnej Afrike v minulosti dominovali francúzske spoločnosti. Tento trend sa však mení. Austrálske spoločnosti investujú do ťažobného sektora, zatiaľ čo spoločnosti z Blízkeho východu a Ázie vkladajú peniaze do poľnohospodárskeho sektora. Investori zo severnej Afriky a anglicky hovoriacich krajín na kontinente sa tiež zamerali na tento región.
Firemná kultúra
Tak ako všade inde na svete, aj frankofónne africké krajiny majú svoju jedinečnú obchodnú kultúru. Z prieskumu vyplýva, že "frankofóni radi spolupracujú s ľuďmi, ktorí ich dokážu učiť a viesť civilizovaným spôsobom, bez arogancie, na zemi a ktorí majú skutočný záujem o rozvoj ostatných".
V mnohých francúzsky hovoriacich regiónoch existuje "kultúra vodcovstva", v ktorej ľudia očakávajú, že vedúci organizácie bude mať riešenie na každý problém. To je v protiklade s krajinami ako Južná Afrika, kde sa kladie väčší dôraz na tímovú prácu.
Pre zahraničné spoločnosti je tiež dôležité, aby mali pozitívny vplyv na komunity, v ktorých pôsobia. Dôležité je tiež mať miestne partnerstvá v teréne. Vo francúzsky hovoriacej Afrike je to určite niečo, čo motivuje ľudí, aby sa na vás pozerali vážnejšie. Partner môže mať skúsenosti alebo znalosti z terénu, ktoré vy nemáte.